بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: یکی از تلاش‌های شورای ششم ایجاد امکانات مناسب برای بانوان است نقش شوراهای شهر در تحقق عدالت شهری و توسعه پایدار بوستان بانوان «شهربانو بسیج» مشهد کجاست و چه امکاناتی دارد؟ بوستان‌های بانوان مشهد، الگویی برای شهر‌های دیگر کشور «نگاه جنسیتی»، بزرگ‌ترین ظلم به زن در طول تاریخ است | تأسیس بوستان شهربانو، مصداق تحقق «نگاه هویتی» به زنان شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: توسعه فضاهای سبز و بوستان‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری | تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی + فیلم افزایش تعداد بوستان‌های بانوان مشهد به ۱۶ بوستان بوستان بانوان بسیج در مشهد افتتاح شد (۶ آبان ۱۴۰۴) | ترکیبی از طبیعت، ورزش و آرامش برای بانوان مشهدی تداوم آلودگی هوای مشهد برای بیست‌ودومین روز پیاپی (۶ آبان ۱۴۰۴) | کودکان و سالمندان قربانیان اصلی هستند ماجرایی خواندنی که ۷۰ سال پیش اتفاق افتاد | «عبدالحمید مولوی» و نجات «گنبد سبز» از تخریب ۴۰ هزار میلیارد تومان، بدهی دستگاه‌های دولتی به مدیریت شهری مشهد تأکید شهردار مشهد بر تسریع بر اجرای مصوبات مرتبط با خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران تداوم همکاری‌های بانک شهر و شهرداری مشهد در توسعه پروژه‌های عمرانی و حمل‌ونقل شهری
سرخط خبرها

سهم ۴۰ درصدی حمل‌ونقل عمومی از سفر‌های درون شهری در مشهد | ۱۵ درصد سفر‌های روزانه مشهد با اتوبوس انجام می‌شود

  • کد خبر: ۳۱۰۵۶۹
  • ۲۴ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
سهم ۴۰ درصدی حمل‌ونقل عمومی از سفر‌های درون شهری در مشهد | ۱۵ درصد سفر‌های روزانه مشهد با اتوبوس انجام می‌شود
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سهم حمل‌ونقل عمومی در مشهد ۴۰ درصد و بقیه با خودرو‌های شخصی است.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز؛ پوریا محمدیان‌یزدی امروز، ۲۴ دی‌ ۱۴۰۳، در آیین بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه اتوبوس و ۸ دستگاه مینی‌بوس جدید به منظور تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در محور توس، اظهار کرد: شهر مشهد بیش از سه میلیون جمعیت دارد که براساس مطالعات جامع حمل‌ونقل شهر مشهد، هر نفر مشهدی دو سفر در روز تولید می‌کند که روزانه هفت میلیون سفر می‌شود و باید مدیریت شود.

وی افزود: از این میزان سفر، در مجموعه سازمان اتوبوس‌رانی ۱۷۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس داریم. آمار من‌کارتی که روزانه در سیستم اتوبوس‌رانی شهر مشهد ثبت می‌شود، یک تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر یعنی ۱۵ درصد سفر‌های مشهد است.

 ۵ درصد سفر‌های روزانه مشهد با مترو انجام می‌شود 

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: برای خطوط مترو خط یک و دو نیز آمار من‌کارت روزانه ۳۰۰ هزار مسافر یعنی پنج درصد سفر‌های شهر بوده و در سیستم تاکسی‌رانی نیز ۱۱ هزار تاکسی و در همین حدود تاکسی اینترنتی در مشهد داریم که تعداد سفر‌ها یک‌ونیم میلیون سفر معادل ۲۰ درصد است. سهم حمل‌ونقل عمومی در مشهد ۴۰ درصد و بقیه با خودرو‌های شخصی است.

محمدیان‌یزدی بیان کرد: تمام برنامه‌ریزی ما در مدیریت شهری و تکلیف معاونت این است که سهم حمل‌ونقل عمومی را به ۷۵ درصد برسانیم. سهم کشور از حمل‌ونقل عمومی نیز بین ۳۰ تا ۴۵ درصد متغیر است. تلاش می‌کنیم این سهم ۴۰ درصد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه امروز یکی از اتفاقات مبارک و مثبت در شهر، افزایش تعداد ۱۷۰۰ اتوبوس است، عنوان کرد: یک هفته تا ۱۰ روز دیگر، از ۱۰ دستگاه در محدوده سیدی بهره‌برداری می‌شود. برنامه شهردار این است که اتوبوس‌ها در محور‌های پرتقاضا تحویل شهروندان محدوده شود. ما در مشهد چند محور پرتقاضا داریم یکی محور رسالت یا جاده سیمان و بعد از آن محور توس است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: ما مکلف هستیم خط بی‌آرتی محور توس و رسالت را ظرف یکی‌دو سال آینده اجرایی کنیم. در محور توس از شاهنامه تا پیامبر اعظم (ص) و تا میدان فردوسی ۱۹ خط اتوبوس‌رانی و مینی‌بوس داریم که ۱۴۰ دستگاه اتوبوس در این محدوده قرار دارند. مسافری که از این محدوده برداشت می‌شود، ۱۰۰ هزار مسافر در روز است، بنابراین محدوده بسیار مهم و حساسی بوده و باید سیستم حمل‌ونقل عمومی آن تقویت شود.

محمدیان‌یزدی خاطرنشان کرد: سرفاصله زمانی سفر متغیر بوده و متوسط آن ۱۵ دقیقه است؛ پیش‌بینی همکاران ما این است با تزریق این ۱۸ ناوگان، به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. میانگین عمر ناوگان ۱۴۰ دستگاه این محدوده نیز ۱۱ سال است که با این ورود اتوبوس‌های جدید، به هشت سال کاهش پیدا می‌کند.

۶۵ درصد آلودگی شهر مشهد ناشی از منابع متحرک است

وی تصریح کرد: ما مکلف شدیم ۴۰۰ دستگاه اتوبوس را به شهر مشهد تزریق کنیم. ۶۵ درصد آلودگی شهر مشهد ناشی از منابع متحرک است که اگر سهم ۴۰ درصد حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهم، ۶۵ درصد آلودگی هوا که عمدتاً با خودرو‌های شخصی است، کاهش پیدا می‌کند.

گفتنی است امروز مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۱۸ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به منظور تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در محور توس مشهد برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->